vrijdag, mei 6

Pompons

Vandaag ben ik lang bezig geweest met Julie om pompons te maken.
En dat ging best goed!
Na 2x proberen lukte het en heb ik nu een mooie pompon in mijn kamer hangen!
Erg leuk als versiering en het geeft je kamer wat fleur!

Hier zie je hoe je het moet maken:

Wat heb je nodig?
- Je kunt verschillende soorten papier gebruiken, als het maar dun papier is. Denk aan crêpepapier, tissuepapier of vliegerpapier.
- dun touw
- schaar

Wat moet je doen?

pompons

Leg ongeveer 10 stuks vellen papier op elkaar en vouw het geheel als een wenteltrap in stukken van 4 centimeter breed zoals hierboven.(je kan ook 6 stuks op elkaar leggen, dat gaat iets makkelijker!)

pompons

Bind in het midden een touwtje om het opgevouwen papier en knip de uiteinden rond af in de gewenste vorm. Je kunt het bijvoorbeeld rond of puntig afknippen.

pompons

Trek nu voorzichtig alle lagen papier uit elkaar. Pas op dat het papier niet scheurt, anders kan je weer opnieuw beginnen. Probeer het papier zo te vormen dat het een mooie en volle bol wordt.

pompons

Het eindresultaat, ik moet zeggen dat het bij mij niet zo mooi eruit kwam te zien maar ik kwam aardig op weg:


Wit met paarse stippen(puntig), erg leuk en vrolijk.


2 witte hangen aan mijn lamp, 1 puntig en de andere rond.


Ga jij dit ook proberen? Of heb je geen zin in al dat geknutsel?


Loves

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekker gejat van Girlscene. Origineel.

Anoniem zei

Wij hebben het toch zelf gemaakt? Maarja, jacq het was super leuk! Haha, we zullen wel vaker dingen van girlscene lezen en zelf maken.... :D

Jacqueline zei

Ja! Beter doen we dat!:p