maandag, mei 9

Money, money, money!

Een belangrijke zaak in ons leven, veel mensen denken alleen nog maar aan geld terwijl andere het uitgeven totdat het op is.
Daar zit je dan... zonder geld...
Die situatie probeer ik te voorkomen!

1. Ga na wat je koopt en of het altijd nuttig is, je hebt namelijk vaak dat je onnodige dingen gaat kopen maar dat je op het moment dat je het kocht in een soort trans zat waardoor je dat ding opeens zo leuk vindt, terwijl je het niet nodig hebt en al snel weggeeft/gooit. Of je bent op dat moment heel rijk, en je denkt zo van ik heb toch heel veel geld, ik kan het wel aan dat kleine
dingetje uitgeven, en je komt met heel veel spullen thuis wat je toch veel heeft gekost en na een tijdje is al dat geld op.

2. Hou alles bij, waaraan je het uitgeeft, bijvoorbeeld als je het alleen aan kleding uitgeeft, omdat je denkt dat dat alles is wat je wilt en nodig hebt zit je toch fout. Dit is waaraan ik erg lang heb geleden en ik ben er pas net achter gekomen. Mijn situatie precies
uitgelegd:
Ik heb super veel kleding(terwijl ik de helft niet aandoe) en ik wilde het geld nergens ander aan uitgeven. Ik dacht: wat moet ik anders met dat geld? Kleding is het enigste wat ik wil, waaraan moet ik het dan uitgeven, dat is toch nutteloos? Maar nee, want laatst kwam ik erachter dat ik toch dingen nodig had en dat ik heel blij ben met mijn aankopen. Bijvoorbeeld accessoires, haar accessoires, verzorgingsmiddelen en ga zo maar door! En als je je geld echt niet kwijt kan aan iets, doe dat dan ook niet! Spaar het, en later zul je er erg blij mee zijn, want dan kun je het aan iets uitgeven wat je wel nodig hebt, in plaats van dat je veel kleine nutteloze dingen in huis hebt en geen geld!

3. Waaraan mensen altijd toch geld mee verspillen is eten. Je hebt een shopdag achter de rug en wilt graag even lekker iets eten en drinken en besluit naar een café(of iets in die richting) te gaan. Je denkt van het is toch even een paar euro, die kan ik wel missen, maar als dit vaker gebeurd en als je ook wat grotere dingen gaat eten kost het je toch uiteindelijk veel geld! Je kan beter dingen van thuis meenemen, of als je het toch niet kan laten om iets te eten, koop het dan in de supermarkt, want daar is het veel goedkoper en zo bespaar je toch weer geld!

Kus

Geen opmerkingen: